The Effect of Male Confederate Presence, Betting, and Accuracy of Play on Males’ Gambling on Blackjack 15 mayo 2018

Previous research suggests that the actions of a confederate can alter participants’ gambling behavior. In the present experiment, male participants played Blackjack either alone or in the presence of a confederate. The confederate either quit early in the session or played for the entire session. Across sessions in which the confederate played for the entire session, how much the confederate bet per hand and how accurately he played were manipulated. Participants gambled significantly more money across the session when a confederate played the entire session than when a confederate left early in the session. During sessions in which the confederate played for the entire session, the number of hands participants played and their total amount bet varied directly with the confederate’s bet size. Overall, the results indicate that gambling behavior can be indirectly influenced by another’s gambling behavior, which may provide useful data for researchers and therapists seeking to predict and control gambling behavior.

Investigaciones previas sugieren que las acciones de un confederado pueden alterar el comportamiento de juego de los participantes. En el presente experimento, los participantes masculinos jugaron al Blackjack solos o en presencia de un confederado. El confederado se retira temprano o se mantiene durante toda la sesión. En las sesiones en las que el confederado jugó durante toda la sesión, se manipuló la apuesta confederada por mano y la precisión con la que jugó. Los participantes apostaron significativamente más dinero en la sesión cuando un confederado se mantuvo durante la sesión completa que cuando se retiró temprano de la misma. Durante las sesiones en las que el confederado jugó durante toda la sesión, el número de manos que jugaron los participantes y su cantidad total de apuesta variaron directamente con el tamaño de la apuesta del confederado. En general, los resultados indican que el comportamiento de los juegos de apuestas puede verse indirectamente influenciado por el comportamiento del juego de otro jugador, lo que puede proporcionar datos útiles para los investigadores y terapeutas que buscan predecir y controlar el comportamiento en este tipo de juegos.

Puedes descargar y leer el artículo completo desde este enlace.