EABA – Call for Applications to host the 2019 EABA Summer School 13 julio 2018

EABA – Call for Applications to host the 2019 EABA Summer School

The European Association for Behaviour Analysis (EABA) is pleased to announce the call for applications to host the 3rd EABA summer school in 2019. We encourage applications from countries in which behaviour analysis is in an early stage of development.
The main purpose of the summer school is to facilitate the integration of young behaviorists of varying European cultural and linguistic repertoires into a verbal community based upon our shared scientific values and interests.

The Summer School should offer an advanced training experience and an opportunity for extended scientific and social interaction among students, professionals and accomplished instructors in behaviour analysis from throughout Europe, lasting 2 weeks. Registered “summer-schoolers” should be provided with key readings with ample time to prepare. Advanced undergraduate and graduate students from universities throughout Europe should have the opportunity to interact and establish ties in the context of informal, specialized seminars by accomplished scientists interested in, and skilled at, the dissemination of their work. For intermediate and advanced students, the unhurried and detailed oral transmission of research stories, in an international company of newly-met peers, is rare. Thematic areas should be taught by one or two instructors, lasting 15 hours, to achieve the intended goal. Instruction should be for free to maintain costs of attending minimal. Courses should cover advanced topics in experimental and applied behaviour analysis, in an intellectually rigorous
but informal and collegial atmosphere that includes both lecture and discussion periods. No exams or any aversive control should be included. The courses should be designed to be enjoyed by anyone who would have the requisite training and interest to attend presentations at the EABA’s biannual conference.

Call For Applications To Host The 2019 EABA Summer School